ACTA REUNIÓ 9 OCTUBRE
Normes de funcionament
Les pautes han de
servir per beneficiar a tots. Les reunions són molt importants per l’Ajuntament
i aquestes pautes han de servir per poder debatre millor temes.
Es repassen els
diferents punts. S’acorden tots els punts de les normes de funcionament
proposades per l’Ajuntament amb els següents comentaris:
-
Segons les entitats, els 13 barris
no coincideixen amb els districtes ni completament amb la delimitació de les
associacions de veïns.
-
S’acorda que el coordinador ens
farà arribat el plànol sobre com estan les associacions delimitades.
-
S’acorda que, per no endarrerir la
posada en funcionament de les normes de funcionament, les entitats anomenaran
un representant de la seva junta però ho ratificaran a la propera assemblea.
-
Per assegurar la representativitat
de les associacions, aquestes ens faran arribar una vegada a l’any còpia de
l’acta de l’assemblea anual realitzada i certificat del nombre de socis
existents.
-
Es demana que s’afegeixi la funció
de coordinadors de les entitats i que s’estableixin a les normes les seves
funcions. Es demana que una de les funcions sigui poder sol·licitar reunions
extraordinàries.
S’adjunta proposta
de les normes de funcionament amb els canvis acordats a la reunió.
Es demana que es
puguin calendaritzar els temes de manera que es pugui fer seguiment. S’acorda
que es farà.
Seguiment de l’ordre del dia plantejada per les entitats
IBI i pressió fiscal
Les AAVV proposen mantenir pel proper any 2018
la pressió fiscal actual en relació a l’IBI.
L’Ajuntament confirma que la recaptació global
del 2018 serà igual a la del 2017 amb l’increment de l’IPC.
Veïns de la Gran Via 196
L’associació de
veïns Premià Centre convida a veïns del bloc Gran Via 196 a la reunió.
L’Ajuntament
explica als veïns que es va enviar una carta al mes de juliol oferint tot el
suport i assistència que necessitessin. Els veïns convidats a la reunió manifesten
que no han rebut aquesta carta. L’Ajuntament té plena disposició per reunir-se,
s’ha contactat amb l’interlocutor que han designat els veïns que ens ha
manifestat que no pot, per tant oferim de nou poder-nos reunir.
L’Alcalde i la
gerent acompanyen els veïns a una reunió apart per poder exposar les seves
preguntes i preocupacions ja que es considera que no són temes per tractar en
una reunió oberta.
Obres Gran Via
Les AAVV han
presentat unes al·legacions. L’Ajuntament explica que es van desestimar les al·legacions.
S’explica que s’ha fet una reunió amb comerciants, que són els principals
afectats i també en el Pla de Mobilitat s’ha explicat el projecte. El
representant de l’AAVV Premià Centre diu que no ha rebut resposta de les
al·legacions[1].
El representant de
l’AAVV Premià Centre planteja una sèrie de dubtes:
-
Nombre de places d’aparcament que
hi acabarà havent
-
Dubte sobre la cota a l’entrar a
la zona de prioritat invertida
-
Penalitzacions si no entrega
l’empresa l’obra dins el termini establert
El regidor
d’Urbanisme i obres públiques explica que l’obra ve determinada en un inici per
la situació del clavegueram. Aquest està malmès i cal reparar-lo cosa que
afecta en un 75% del tram. Davant d’això, s’aposta per arreglar-la tota en els
trams determinats i convertir-la en plataforma única. La proposta parteix
d’elements no fixes de jardineria per flexibilitzar els usos i necessitats
presents i futures.
De la reunió amb
els veïns es veu que la principal preocupació és el temps de durada de les
obres. En aquest sentit, les pliques que
es van treure a concurs públic han primat el temps (50 punts) per sobre del cost
de l’obra (5 punts). També s’ha inclòs una persona referent que estarà cada dia
a les obres per solucionar les possibles incidències in situ. També s’ha incorporat a les pliques una partida de
publicitat i senyalització, sobretot pels comerços.
Pistes de pàdel
Hi ha una queixa
tant per la llum com pel soroll. L’associació de veïns Banyeres-Solimar-Nou
Premià convida a un veí que viu a prop de les pistes de pàdel de la carretera
de Premià de Dalt i explica que incompleixen l’horari de tancament de les 23.00
h. El veí ha trucat a la policia local i se’ls ha avisat. La última vegada va
ser el 04/10. L’Ajuntament explica que no hi ha regulació lumínica però sí de soroll
i es compromet a parlar amb la policia al respecte.
La resta de temes
s’enviaran per correu electrònic iniciant així el nou funcionament que ha de regir
les reunions de les AAVV.
[1] Amb posterioritat a la reunió es comprova que sí s’ha enviat una notificació amb les
explicacions tècniques al respecte