ACTA REUNIÓ 9 OCTUBRE

 

Normes de funcionament

Les pautes han de servir per beneficiar a tots. Les reunions són molt importants per l’Ajuntament i aquestes pautes han de servir per poder debatre millor temes.

Es repassen els diferents punts. S’acorden tots els punts de les normes de funcionament proposades per l’Ajuntament amb els següents comentaris:

-          Segons les entitats, els 13 barris no coincideixen amb els districtes ni completament amb la delimitació de les associacions de veïns.

-          S’acorda que el coordinador ens farà arribat el plànol sobre com estan les associacions delimitades.

-          S’acorda que, per no endarrerir la posada en funcionament de les normes de funcionament, les entitats anomenaran un representant de la seva junta però ho ratificaran a la propera assemblea.

-          Per assegurar la representativitat de les associacions, aquestes ens faran arribar una vegada a l’any còpia de l’acta de l’assemblea anual realitzada i certificat del nombre de socis existents.

-          Es demana que s’afegeixi la funció de coordinadors de les entitats i que s’estableixin a les normes les seves funcions. Es demana que una de les funcions sigui poder sol·licitar reunions extraordinàries.

 

S’adjunta proposta de les normes de funcionament amb els canvis acordats a la reunió.

Es demana que es puguin calendaritzar els temes de manera que es pugui fer seguiment. S’acorda que es farà.

Seguiment de l’ordre del dia plantejada per les entitats

IBI i pressió fiscal

Les AAVV proposen mantenir pel proper any 2018 la pressió fiscal actual en relació a l’IBI.

L’Ajuntament confirma que la recaptació global del 2018 serà igual a la del 2017 amb l’increment de l’IPC.

Veïns de la Gran Via 196

L’associació de veïns Premià Centre convida a veïns del bloc Gran Via 196 a la reunió.

L’Ajuntament explica als veïns que es va enviar una carta al mes de juliol oferint tot el suport i assistència que necessitessin. Els veïns convidats a la reunió manifesten que no han rebut aquesta carta. L’Ajuntament té plena disposició per reunir-se, s’ha contactat amb l’interlocutor que han designat els veïns que ens ha manifestat que no pot, per tant oferim de nou poder-nos reunir.

L’Alcalde i la gerent acompanyen els veïns a una reunió apart per poder exposar les seves preguntes i preocupacions ja que es considera que no són temes per tractar en una reunió oberta.



Obres Gran Via

Les AAVV han presentat unes al·legacions. L’Ajuntament explica que es van desestimar les al·legacions. S’explica que s’ha fet una reunió amb comerciants, que són els principals afectats i també en el Pla de Mobilitat s’ha explicat el projecte. El representant de l’AAVV Premià Centre diu que no ha rebut resposta de les al·legacions[1].

El representant de l’AAVV Premià Centre planteja una sèrie de dubtes:

-          Nombre de places d’aparcament que hi acabarà havent

-          Dubte sobre la cota a l’entrar a la zona de prioritat invertida

-          Penalitzacions si no entrega l’empresa l’obra dins el termini establert

El regidor d’Urbanisme i obres públiques explica que l’obra ve determinada en un inici per la situació del clavegueram. Aquest està malmès i cal reparar-lo cosa que afecta en un 75% del tram. Davant d’això, s’aposta per arreglar-la tota en els trams determinats i convertir-la en plataforma única. La proposta parteix d’elements no fixes de jardineria per flexibilitzar els usos i necessitats presents i futures.

De la reunió amb els veïns es veu que la principal preocupació és el temps de durada de les obres.  En aquest sentit, les pliques que es van treure a concurs públic han primat el temps (50 punts) per sobre del cost de l’obra (5 punts). També s’ha inclòs una persona referent que estarà cada dia a les obres per solucionar les possibles incidències in situ. També s’ha incorporat a les pliques una partida de publicitat i senyalització, sobretot pels comerços.

Pistes de pàdel

Hi ha una queixa tant per la llum com pel soroll. L’associació de veïns Banyeres-Solimar-Nou Premià convida a un veí que viu a prop de les pistes de pàdel de la carretera de Premià de Dalt i explica que incompleixen l’horari de tancament de les 23.00 h. El veí ha trucat a la policia local i se’ls ha avisat. La última vegada va ser el 04/10. L’Ajuntament explica que no hi ha regulació lumínica però sí de soroll i es compromet a parlar amb la policia al respecte.

La resta de temes s’enviaran per correu electrònic iniciant així el nou funcionament que ha de regir les reunions de les AAVV.

 PROPERA REUNIÓ: 11 de desembre de 2017

[1] Amb posterioritat a la reunió es comprova que sí  s’ha enviat una notificació amb les explicacions tècniques al respecte