ACTA REUNIÓ 20 MAIG
TEMES COMUNS DE LES ENTITATS
A resultat de la
reclamació feta per l’ajuntament al concessionari, el Servei de Ports (Direcció
General de Transports i Mobilitat – Departament de Territori i Sostenibilitat –
Generalitat de Catalunya) ha presentat projecte per efectuar transvasament de
15.000 m³ de sorra de Platja de Llevant a Pla de l’Ós i Descàrrega, que ja ha
estat informat favorablement amb un seguit de condicions, com per exemple que
estiguin finalitzats els treballs abans de l’inici de temporada de bany (servei
de vigilància de platges 15/6/2021).
Toni Subirà explica que s’ha parlat amb el Port al respecte. L’Alcalde reforça que en la reunió amb el gerent del port es va demanar específicament que fos abans del 15 de juny, hi havia un formalisme pendent sobre si la Generalitat havia de fer un segon informe, que ja s’ha resolt. No hi ha cap document pendent. Es quintuplica la quantitat de l’any passat. Josep Antoni Valilla dóna les gràcies al respecte.
Soques arbres talats
S’informa que es
retiren a mida que es pugui anar fent els arranjaments de voreres. Poden quedar
coberts si tenen competència amb subministraments existents o es replanten.
Està previst per la campanya 2021-2022.
Pacificació NII
Toni Subirà
explica que s’han fet reunions de regidors i d’alcaldes. El dia 19 els regidors
estan convocats de nou per avançar. Masnou té una proposta relacionada amb les
línies generals que es van explicar anteriorment i es tractarà en aquesta
reunió.
Altres
Toni Subirà
explica el primer cap de setmana sense toc de queda. Van haver petites
aglomeracions en algunes places i passeig marítim però en termes generals va
anar força bé.
Toni Subirà explica la reunió amb veïns de Palmar i el Gas en relació a la circulació de la zona i els canvis de direcció a fer. La línia de treball és fer sentit únic la Gran Via fins la carretera de Premià de Dalt i Torrent Castells també una sola direcció així com la carretera de Premià de Dalt. Es posarà aparcament de cotxes en bateria i es guanyarà aparcament amb l’objectiu d’alliberar la zona sud de la Salle per guanyar zona verda i esportiva.
Rosa Estrada pregunta sobre els regidors de barri i s’explica que és un tema d’un partit polític.
PREMIÀ CENTRE
Neteja:
Sebastià Guirao explica que hi ha problemes de brutícia als contenidors sobretot
d’Enric Granados amb Joan Prim. Explica que fora dels contenidors queda brossa
que la gent no ha posat dins del contenidor tot i que passen 2-3 vegades i que
després ve el camió petit i ho carrega. Comenta que no falten contenidors sinó
que és la mala gestió ja que sempre hi ha coses a terra en rebuig i també
cartró de comerços que fan mal ús del contenidor. Els pedals no obren el suficient
i hi ha gent que no vol tocar el contenidors i aleshores ho deixen a terra.
Comenta que quan es neteja no es recull del tot. Sebastià Guirao proposa
inspectors per veure qui treu el cartró quan no es té autorització com a
comerç. Des de l’ajuntament es comenta que es neteja a diari. La recollida
s'efectua 2-3 cops diaris segons fracció. S’està efectuant inspecció i sanció
als comerços que incompleixen. S’ han
efectuat 5 actes en els darreres setmanes. Paral·lelament es mirarà de reforçar
el servei de recollida. Toni Subirà explica que el problema son els comerços
que no compleixen, amb la norma licitació que s’està preparant tots els
comerços tindran porta a porta. Es tornarà a fer un seguiment intensiu.
Seguretat: L’associació explica que al carrer Pilar en un tram concret hi ha problemes totes les setmanes, son problemes de seguretat no entre veïns. Sebastià Guirao opina que les càmeres no donen visibilitat.
Tall de trànsit Gran Via: des de l’associació fan una petició formal per no tallar la Gran Via al trànsit els diumenges ja que crea perjudicis als veïns ja que no poden arribar a casa si van carregats o amb persones amb mobilitat reduïda i els veïns estan molestos. També els comerços que obren diumenge es queixen perquè no passen cotxes. No hi ha bars que obrin, i comenta que la gent no passa pel mig del carrer i en canvi sí que passen bicicletes i patinets. Comenta que no es fa res lúdic per treure’n profit. A més, altres carrer com Enric Granados incrementa molt el trànsit. També es dificulta la sortida de l’aparcament de la plaça de la Sardana. Toni Subirà explica que des d’Europa ja està arribant normativa que porta a que es restringeixi el cotxe pels llocs on hi ha vivenda i que es circuli amb altres mitjans. David Gutiérrez explica que la intenció és que aquesta zona els diumenges estigui dinamitzada i donar suport a la restauració. Explica que s’està mirant que les terrasses estiguin en posició més horitzontal per tal de donar més oportunitats al sector. Comerços afectats el diumenge en aquell tram son pocs. Explica que no s’ha de reforçar la idea del vehicle privat, explica que just ja arribat la primera mesura europea que és circular a 30 km/hora. David Gutiérrez també exposa que en relació al trànsit del carrer enric Granados és cert que s’ha de fer alguna cosa per compensar. Sebastià Guirao proposa tallar millor Enric Granados que té voreres estretes o Jacint Verdaguer i que el comerç vegi que és un avantatge per ells.
Zona plaça Dr. Ferran: s’agraeix la tasca feta en relació a la feina policial amb algunes actuacions en bars que venien alcohol i el prenien al carrer, zona d’esbarjo de gossos, tancament de la tanca de fusta, carrer Santiago Rusiñol i obres fetes. Es comenta que no hi ha els problemes de convivència que hi havia fa unes setmanes. Antoni Subirà explica que es va fer seguiment ahir amb el cap de la policia per veure com estaven els bars i terrasses, aquest fet ha fet disminuir el consum al carrer.
SANTA MARIA SANTA ANNA TIÓ
Miralls i bandes reductores: L’entitat
sol·licita poder instal·lar miralls al carrer Girona/Lleida i carrer
Girona/Barcelona. En relació a les bandes reductores al carrer Girona, s’està
pendent de realitzar les obres al carrer Girona entre Camí del Mig i Torrent
Fontsana i es pretén arreglar-ho en aquell moment. S’han instal·lat bandes
reductores al carrer Aragó amb Torrent Santa Anna i Tarragona amb Santa Anna.
Zona residents: Aitor Sánchez explica que
està el tema més o menys resolt.
Contenidors: Aitor Sánchez sol·licita una
nova illa de contenidors. Proposa el carrer València que hi ha càrrega i
descàrrega. Toni Subirà explica que hi ha allà problemes de gir del camió. També
explica que els contenidors no porten rodes i no es poden desplaçar.
Presencia policial: Aitor Sánchez diu que
per la nit no hi ha presencia de la policia i que hi ha bastants grups al
carrer. Explica que sí que han vingut pel tema de l’aparcament de residents.
Reixa local: Està pendent.
AVECA
Josep Antoni Valilla explica que la representant
de l’AVECA és Pepita Pla i ell ve com a substitut mentre les reunions es facin
en format virtual.
Vigilància cotxes: en el barri es troben
que hi ha cotxes que aparquen en les zones de vianants i pregunten per la
vigilància policial al respecte. Josep Antoni Velilla està d’acord amb la
peatonalització de carrers i horari de càrrega i descàrrega. Toni Subirà
explica que s’està fent una campanya per denunciar aquests cotxes.
Control de coloms: L’ajuntament explica
que per tal de reduir la població de coloms, és necessari eliminar els punts
d’alimentació i limitar els punts de repòs. Pel que fa als punts de repòs,
s’han protegit diferents edificis municipals per evitar la nidificació dels
coloms. Pel que fa a l’eliminació dels punts d’alimentació, es realitzarà una
campanya amb els agents cívics per informar a les persones que els alimenten,
dels problemes que comporta la sobrepoblació de coloms, els riscos sanitaris i
les molèsties que generen els excrements a la via pública, així com informar que
es tracta d’una infracció de l’ordenança de tinença d’animals. A banda
s’instal·laran senyals de la prohibició de donar de menjar i la sanció
corresponent, en els punts on s’ha detectat més problemàtica. El dia 7 de maig
les agents cívics rebran una formació al respecte
Altres: L’entitat demana continuar amb la
partida pressupostària per continuar l’arranjament de carrers que en altres
reunions s’ha comentat. També reforçar el fet que a la platja de la Descàrrega
ja no queda platja. Toni Subirà, en relació al clavegueram, està previst
pendent de l’aprovació del pressupost.
Carrer Marina: Toni Subirà explica que al
carrer Marina s’ha tret la tanca però que no és per obrir el carrer, només per
accedir els vehicles d’emergència. És per treure trànsit de la plaça de
l’Església.
BANYERES-SOLIMAR-NOU PREMIÀ
Nova rotonda: Fernando Izquierdo agraeix que hi
ha hagut molta relació entre veïns i representants municipals, els veïns han
pogut veure els últims plànols i veure amb ells que els més preocupats son els
dels nous carrers, els patis del carrer Barri Banyeres, les cases de la
prolongació de la carretera. La part superior del triangle obert era una
reivindicació dels veïns de la zona. Respecte les mesures de protecció
explicades, els veïns donen per fet que es faran. Fernando Izquierdo exposa que,
han proposat fer, una vegada acabada la rotonda, aparcaments amb accés peatonal
des del camí de pilones de ferro pel que actualment s’està circulant en direcció
al Torrent Malet i que quedarà anul·lat convertint-se en un carrer “cul-de-sac”.
Aquest accés peatonal servirà perquè es pugui accedir cap al poble. També
explica que les línies grogues d’accés provisional al trànsit, sobretot de la
zona de l’aparcament, estan molt difoses. Des de l’Ajuntament ja s’ha
traslladat al contractista.
Mercat setmanal: Fernando Izquierdo insisteix en la demanda dels veïns per fer el mercat setmanal fins al carrer Maresme per tal de facilitat la mobilitat al permetre circular pel tram de la Riera entre carrer Maresme i Camí del Mig. Alhora es guanyarien unes 20 places d’aparcament el dia del mercat municipal. Han enviat fotografies de les parades que hi ha entre el carrer Maresme i el Camí del Mig i es veu pràcticament buit. Proposen instal·lar-les a la zona de la pista de bàsquet. Toni Subirà explica que en 15 dies es començarà a asfaltar la primera capa i de la part baixa es podrà obrir alguns guals. Es podrà obrir el trànsit per travessar, però encara no per circular. David Gutiérrez explica que s’hi ha mirat i és difícil el canvi d’ubicació. Els més sensibles en el lloc son els comerços i ubicar-los a la pista de bàsquet els amaga. Si es pot començar a obrir carrers, pot ser un inici per reduïr els problemes de circulació. Toni Subirà també explica que l’aparcament del triangle als vespres no s’omple. Sebastià Guirao explica que el gremi de paradistes tenen unes normes molt severes entre ells i és complicat quan s’intenta fer algun canvi. Fernando Izquierdo exposa que entén l’explicació però que no hi està d’acord ja que costa explicar als veïns que pels interessos de 8 parades no es pugui fer el canvi i millorar la mobilitat i aparcament dels veïns.
Carrer Antoni Gaudí: agraïment dels veïns
ja que hi havia queixes que el solar no es netejava i ara es fa una neteja
periòdica per part de l’Ajuntament.
GAS
Aparcament zona residents: Carme Fontanet
explica que, des de l’ultima reunió, la policia ha passat un dia per la nit, i
sol·licita que la mesura es mantingui i que vagin passant, a veure si així la
zona de residents realment acaba funcionant.
Arbres entrada Fàbrica del Gas: l’entitat
vol saber si els arbres talats es reposaran. L’ajuntament respon que es
reposaran. La previsió és fer-ho amb la campanya de replantació 2021-2022.
Neteja: Carme Fontanet explica que hi ha
molts veïns que es queixen de la neteja sobretot els passatges. Volen saber
quins carrers es netegen i cada quan passen. Toni Subirà contesta que es
fiscalitzarà amb l’empresa ja que no hi ha hagut cap incidència específica que
pugi genera aquest tema.
Aparcament la Salle nord: Carme Fontanet
pregunta si hi ha algina actuació prevista. La zona està molt abandonada o amb
les últimes pluges es formen bassals grans i hi ha cotxes abandonats. Toni
Subirà explica que hi ha previsió de fer una repassada de manteniment però amb
les obres de la carretera de Premià de dalt volien esperar pels temes
d’aparcament que les obres ocasiona. A la que a la Gran Via es puguin posar
aparcaments tenen previst fer-ho. Previsió quan es treguin els cotxes per la
Flama del Canigó al juny. Carme Fontanet explica que tot el mur de la Salle està
entollat d’aigua, i Toni Subirà diu que la brigada anirà pel tema de la tapa
que hi ha. Però que per arranjar el tema de les pedretes de l’aparcament cal
retirar els cotxes.
Forats vorera: Sol·liciten que es reparin
els forats al tram de la vorera del carrer Abat Oliva a l'alçada de la Gran Via
i un forat al terra del Passatge Sant Marc 8-10. Els tècnics han anat a
mirar-s’ho i està a la llista de tasques a realitzar.
PALMAR
Barana platja: Mercè Rubio pregunta per
l’ampliació de la barana de la platja de la Descàrrega. Toni Subirà explica que
s’està treballant, s’està acabant de quadrar el pressupost.
Can Malet i vigilància: Mercè Rubio
explica que hi ha hagut intents de robatori a la zona de les cases del Palmar i
hi ha un augment de la preocupació dels veïns per la seguretat.
Pas de vianants: l’entitat demana valorar
la col·locació d'un pas de vianants davant de l'escola la Salle per facilitar les famílies del Palmar arribar
des del passeig central de barri a l'escola. Toni Subirà proposa que com al
canviar el sentit del carrer s’haurà de pintar aleshores valorar-ho, en tot cas
es trauria l’existent.
Bassals Enric Borràs: es formen bassals,
hi ha una part de l’asfalt enfonsat.
Pilones: Pregunten si en el carreró del
tennis hi ha la possibilitat de posar pilones. I possibilitat de posar pilones a l'entrada
del Passatge del Palmar on aparquen cotxes sobre la vorera i obliga als
vianants a creuar la carretera en un punt d'entrada i gir de vehicles amb poca
visibilitat. Respecte a l’aparcament dels pares davant de l’escola, Toni Subirà
valora la possibilitat de fer una prova pilot i tallar el carrer en hores
d’entrada i sortida els infants a l’escola. Alhora, quan el carrer sigui d’una
direcció es podria tancar. L’Alcalde parla de la pacificació dels carrers, tard
o d’hora s’ha d’entendre que no pot tothom aparcar allà al davant a la mateixa
hora tenint en compte la nova zona de la Gran Via.
TARTER-MARESME
Voreres: Esmeralda Calleja recalca que en
algunes zones estan enfonsades, Toni Subirà explica que son voreres amb poca
solera i amb el temps tenen una vida útil determinada. Al carrer de la Plaça
explica Esmeralda Calleja la profunditat és gran. Toni Subirà respon que aniran
repassant.
Fàbrica de pijames: L’empresa propietària dels
terrenys, fa un parell d’anys va presentar una proposta d’edifici a la qual se
li van fer alguna observació de fàcil resolució però no ha sol·licitat
llicència ni han fet cap nova proposta. Esmeralda Calleja diu que hi ha algun
inversor interessat.
Aparcament: Toni Subirà explica que està havent bon enteniment amb Premià de Dalt. S’ha tingut una reunió amb Premia de Dalt i s’ha quedat en esperar la finalització de les obres. L’Alcalde explica que ho ha hagut dues trobades per crear comissions bilaterals per temes. Una comissió serà específica per mobilitat i una específica amb el barri Santa Maria-Santa Anna Tió.
Arbustos: respecte a la invasió
d’arbustos privats cap a les voreres i espai públic, en Toni Subirà explica que
hi ha una ordenança i que no poden envair aquests arbustos. Es fa in primer
avís al veí i si no es multa. Toni Subirà explica que si hi ha un cas concret
que preocupa es pot entrar una instància informant. També es fa per part de
l’ajuntament revisions.
Pilones: Esmeralda Calleja pregunta per
dues pilones que estan en una cantonada al carrer Núria, 47 i no saben perquè
son.
Carrer Núria: en relació als sorolls en
el carrer, els veïns demanen reunió amb el regidor de la policia.
LÍNIES DE SUBVENCIÓ A COMERÇOS
David Gutiérrez explica que, amb l’aprovació
d’una modificació de crèdit aprovada per Junts per Premià, C’s i PSC de 180.000
€, s’han pogut aprovar les bases de subvencions per a comerços. Hi ha 4 línies:
- Subvencions per costos sobrevinguts degut
a la pandèmia
- Subvencions pel sector de la restauració
focalitzat a les terrasses
- Subvencions per empreses, autònoms que
hagin hagut de tancar temporalment.
- Ajuts a la digitalització dels comerços.
S’han reservat 15.000 € per si cal reforçar alguna línia o afegir una de nova.