ACTA REUNIO 7 FEBRER
Can Sanpere
L’Alcalde explica que hi ha la voluntat d’expropiar la fàbrica el més aviat possible i que l’espai que és un bé protegit d’interès local sigui un espai per entitats. I que es disposi d’una àmplia zona d’espai verd. El compromís hi és perquè s’inclou una partida pressupostària per fer l’expropiació, el que manca acord és en el temps i l’ordre de fer les coses. Explica que l’equip de govern per responsabilitat vol que hi hagi prèviament el desallotjament pacífic ja que no poden expropiar un espai que està ocupat i en aquest sentit s’han prestat a parlar amb les entitats que estan actualment allà per trobar-los un espai alternatiu. Estan d’acord amb el projecte autogestionat. En canvi el col·lectiu considera que no poden marxar. Explica que hi ha una data oberta de desnonament. Sebastià Caba diu que estaria bé que es AAVV tinguessin una reunió amb els representants dels col·lectius de Can Sanpere per sentir parlar els representants que estan negociant amb l’Ajuntament.
Fernando Izquierdo apunta que per nosaltres els
representants que representen els veïns son els partits polítics, i que ell com
a president no se sent legitimitat per poder assumir l’opinió de la resta de
veïns. Les AAVV han de ser apolítiques. El col·lectiu pot demanar una sala i
exposar els seus punts i qui vulgui que hi vagi. Creu que són els partits
polítics els que han de gestionar aquests temes a l’Ajuntament.
Sebastià Caba proposa que hi vagin per transmetre
la informació, la seva funció seria recollir la informació i tenir una
informació contrastada.
Toni Subirà exposa que en aquesta reunió es
porten temes que preocupen als barris, i són els polítics en aquest sentit qui s’han
de mullar. Fernando Izquierdo considera que les reunions de COAV el que fan és
que els partits polítics escoltin les seves peticions perquè es portin al ple i
perquè es duguin a terme. Carme Fontanet opina que els veïns estan preguntant i
no tenen massa informació i estaria bé reunir-se amb el col·lectiu i donar tota
la informació possible. Pablo Velasco diu que les associacions han d’anar
transmetent la informació però ells no poden reinterpretar el que es diu en una
reunió. Poden facilitar si es vol fer una reunió. Fernando Izquierdo diu que si
el col·lectiu vol fer un manifest poden fer arribar el seu posicionament, si
ells escolten les dues parts aleshores com continua, ja que son els
representants polítics dels veïns els que poden votar en el ple i prendre les
decisions.
Nieves Avendaño exposa que en el ple hi ha un
posicionament polític i és un tema que es votarà en el Ple. La informació sí
que cal que es rebi de les diferents posicions.
Sebastià Caba opina que és una qüestió
democràtica, estar informats al màxim del que passa al municipi i després el
dret d’estar a favor o en contra.
Projectes Metal·logènia i Transmesa
L’Alcalde explica que fa dues setmanes es va
presentar una proposta tècnica sobre els dos terrenys i que es va traslladar
als partits polítics. És una proposta inicial i falta afinar encara.
Respecte al terreny de Metal·logènia la proposta passa per fer blocs de pisos amb 172 habitatges i un 40% dels quals seran socials, un edifici d’equipaments de 1.449m2 de terreny, un parc de 9.782m2, una planta soterrani amb aparcament a raó de 1,6 places per habitatge (276 places). Es creen rambletes entre els blocs de pisos.
Respecte el terreny de Transmesa hi haurà 4 blocs d’edificis, s’urbanitzarà la vorera i el carrer Indústria es renova. Zona verda de 6.600 m2, aparcament municipal de 100 places. Hi haurà edificis socials. Al costat de la Riera es farà continuïtat a l’eix comercial amb petit comerç. Des del Gas es podrà veure el campanar de l’església.
Es comenta que quan estigui més definit es pot fer un monogràfic al respecte.
Elena Martín i el seu grup creuen que hi ha una cosa que no és certa i és que la proposta sigui tècnica ja que s’ha fet a partir d’una negociació amb els propietaris i el govern municipal. Comuns no compatim la proposta, es vol presentar com una proposta guanyadora i ells creuen que no hi ha suficient benefici pel municipi. Opina que no hi ha res de nou excepte els canvis legislatius que fan que hi hagi certa millora pels estàndards que hi ha ara pel que fa a les zones verdes o pisos socials. Ara com ara la propietat no pot fer cap pis i creuen que es pot treure més rendiment. Hi ha molt marge de negociar.
Pablo Velasco exposa algunes preguntes per part dels veïns: de qui és la proposta, a quina alçada arribaran els pisos, quantitat de gent nova, si s’han tingut en compte els serveis que requeriran els nous veïns (escoles, transport). També consideren que a nivell arquitectònic la part de Metal·logènia potser seria millor posar el bloc a l’altra banda perquè no estigui d’esquena a la urbanització del Palmar. Altres preguntes són: qui assumeix la descontaminació dels terrenys, si s’han comptat els recursos per mantenir els equipaments públics i els veïns consideren necessari equipaments que incrementin el treball el co-working, per tal que hi hagi treball a Premià.
L’Alcalde explica que la proposta s’està treballant en paral·lel, pensant en una proposta que fos el màxim de beneficiosa possible. L’arquitecte ha estat empoderat per negociar, s’han tirat enrere moltes propostes prèvies entenent que els terrenys son propietat privada que ara com ara són terrenys industrials.
Toni Subirà explica que s’està treballant en el
Pla d’habitatge i que respon a que s’han de fer habitatges. Respecte la
descontaminació l’ha de fer la propietat i l’equipament també el pagarà la
propietat. Respecte les alçades, l’edifici de banda mar tindrà 5 plantes i els
altres son planta baixa més tres. En relació als usos de l’equipament públic
encara no està definit.
Sebastià Caba comparteix el que ha dit Elena Martín, els partits polítics si poden dir la seva per veure com s’ha d’ordenar urbanísticament Premià. Es preveuen 333 habitatges en les dues pastilles de terrenys. I cal afegir també la zona de les hortes de Ponent que hi ha previst 300 habitatges, per tant poden haver més de 600 habitatges en pocs anys, i això sense un pla de serveis i un pla d’equipaments.
L’Alcalde exposa que aquestes reunions no son per fer política ja que es perverteix la reunió amb els veïns i tots els temes que tenen per comentar.
Fernando Izquierdo comparte la idea de que Premià de Mar está muy poblada y se pregunta hasta cuanto se puede construir, pero que es un tema que deben debatir los Partidos Políticos ya que entiende que las reuniones de la COAV, no pueden ser un segundo Pleno.
GAS
- Carme Fontanet exposa que ha rebut
opinions de veïns que no estan d’acord amb la proposta i no s’entén tanta
vivenda.
- Cablejat telefònic: és un tema recorrent.
Tècnicament s’explica que en les converses amb les companyies expliquen que
tenen un pla per a la retirada d’aquestes instal·lacions i que s’enretiraran
segons aquest pla. Toni Subirà explica que és una llei supramunicipal però que
s’insisteix molt. S’ha estat renovant xarxa aquest estiu, també es van
solucionant coses puntuals ja que hi ha molta insistència per part de l’ajuntament.
Fernando Izquierdo pregunta per la dotació de 100.000 € que va guanyar el
pressupost participatiu i què serà si des de l’ajuntament no tenen
competències, Toni Subirà explica que son per actuacions concretes pagant
l’ajuntament. L’Alcalde diu que el tema és que moltes vegades ni fent-ho des de
l’ajuntament ho deixen fer les companyies.
- Pla global de barri: Toni Subirà explica
que s’ha fet un repàs amb els tècnics de diferents temes i hi ha una sèrie
d’actuacions en matèria d’asfaltat, voreres i cantonades. Es passarà informació
a mida que es vagin tenint les actuacions.
- Platja: Hi ha una reunió al febrer amb
departament de Costes, Port, Marina-port Premià i l’Ajuntament per la
planificació de transvasament 2022.
- Canvi de sentit Enric Borràs: Toni Subirà
diu que sí i que s’anirà buidant l’aparcament de cotxes. Respecte Milà i
Fontanals quedarà igual però només serà pels veïns. Abat Oliva, de Gran Via
amunt, canviarà de direcció; Toni Subirà explica que això ve d’una reunió amb
els veïns. Normalment els carrers han d’anar un en cada direcció, es provarà a
veure com funciona a nivell de trànsit.
- Stop carretera Premià de Dalt: Carme
Fontanet explica que molts cotxes frenen quan estan al mig de la carretera i
proposa posar un altre stop. El tècnic s’ho ha mirat i es demana una mica de
temps per veure com va tot el trànsit.
- Velocitat vehicles: A Abat Oliva i Av.
Roma els vehicles passen a molta velocitat, es pregunta per posar bandes reductores.
Toni Subirà explica que el problema de les bandes reductores és per les
bicicletes o patinets alhora que també amb el temps es fan malbé. Estan mirant
l’opció de radars mòbils i multar els que corren.
- Zona vermella: Carme Fontanet insisteix
que la policia no passa a controlar la zona vermella del barri.
- Aparcament la Salle: la sortida de
l’aparcament està malmesa. En breu es repararà.
- Casa ocupada: Genera malestar i
inseguretat als veïns de la zona. Toni Subirà explica que porta temps ocupada
per la mateixa persona. Es fa un seguiment policial de les cases ocupades.
L’ajuntament no téla competència en el desallotjament de cases. Respecte a la
policia de barri, Toni Subirà explica que no està prevista en breu.
- Pas de vianants Camí del Mig: Carme
Fontanet explica que cal pintar un pas ja que és perillós creuar ja que no hi
ha vorera davant d’una casa que hi ha. Enviarà fotografies. Es comenta de
repintar el que hi ha però Carme Fontanet explica que el problema és que s’ha
d’anar caminant per un mur i pot ser perillós. Toni Subirà diu que s’ho aniran
a mirar amb els tècnics.
- Horaris de la biblioteca: proposen
ampliar horaris del cap de setmana ja que ara obre els dissabtes al matí.
S’explica que els dissabtes al matí és un dels dies de més baixa assistència.
En alguns països obren els caps de setmana ja que son conceptes d’espais
culturals amb sales de teatre o cinema. Durant tres mesos sí que s’obre els
caps de setmana per tal que els estudiants puguin estudiar. Pablo Velasco
proposa si es pot fer una prova pilot.
- Asfaltat: Desperfectes de l’asfaltat dels
carrers Enric Borràs i carrer del tennis. Necessitat d’asfaltat de Torrent
Malet. Està previst a la campanya d’asfaltat del 2022.
- Parc del Palmar: hi ha temes de
manteniment com l’entollat que hi ha entre la calistènia i la tirolina. Toni
Subirà ho passa a jardineria ja que possiblement caldrà llaurar perquè torni a
drenar per ell mateix.
- Actuacions Metal·logènia: a banda de
l’exposat també voldrien saber si hi haurà aparcament públic. Es contesta que
sí, que es vol incrementar.
- Pla de costes: demanen actualització ja
que a la premsa han vist que està aturat. L’Alcalde explica que no es té cap
noticia que estigui aturat, a l’Estat el tenen aprovat i tenen partida
pressupostària suficient. Sí que va haver una moció al Senat. Tots els plens
dels pobles afectats, excepte Masnou, van aprovar tirar endavant el pla.
- Ampliació Parc del Palmar: els veïns
demanen que es tinguin en compte les opinions dels veïns.
PREMIÀ CENTRE
- Illa de contenidors d’Enric Granados:
Sebastià Guirao explica que continuen els problemes i que ha acordat de fer
mesures puntuals, com prendre mostres periòdiques per un professional dels
graus d’insalubritat, recollida de signatures i altres. Fa 3-5 mesos que entre
l’incivisme i els cartrons que llencen botigues es tenen fotos del contenidor
de cartró. Explica que el camió s’emporta el que hi ha dins del contenidor i
que després ve un camió petit que recull el que hi ha a terra i ho posa dins
del contenidor, cosa que fa que quedi ple de nou. També es llencen mobles. Diu
que hi ha un transformador sota dels contenidors. Entraran una instància perquè
quedi constància que s’ha dit moltes vegades. Toni Subirà explica que en
relació als contenidors es va proposar d’ampliar i no es va estar d’acord. Explica
que amb la nova licitació tot el comerç de Premià serà porta a porta i els
contenidors només per a les persones. S’apostarà pels sancionadors. Es fa
seguiment i es fan sancions. També es millorarà que els camions puguin fer la
recollida a la dreta i l’esquerra per tenir més flexibilitat. Les persones que
fan reciclatge tenen les eines per fer-ho però Premià està estancat en un 30%.
Ara s’ha d’impulsar més i qui no recicli haurà de pagar. La nova licitació està
posada en marxa pel 2023. Sebastià Guirao afegeix que els contenidors que hi ha
davant de la botiga del Osito queda la zona entollada.
- Plaça Escacs: expliquen que al 2019 es va
arreglar però ja tonen a haver trossos que, per les arrels dels arbres, s’han
aixecat. Aquest any, explica Toni Subirà, hi ha partida d’asfaltat. El tema de
les arrels és complicat.
- Plaça Doctor Ferran: Sebastià Guirao
exposa que hi ha tres bars que donen problemes. Especialment un que té taules i
cadires pel mig i que quasi no es pot passar. També pregunta per unes cintes de
la policia a la plaça Miriam Peix (sobre l’àrea de Guissona). Maribel Fernández
exposa que hi ha horaris infernals. Hi ha cotxes, bars, autobusos. La gent
aparca a la zona del bus i quan aquest arriba ha de pitar. Els bars no recullen
les cadires i a les 6 h del matí estan per tot arreu ja que a la nit hi ha gent
que se les emporta. Demanen que estigui una mica més vigilada i amb seguretat.
També al ser un carrer amb molt de trànsit es perillós els cotxes que baixen
que no es veu bé el pas entre Jacint Verdaguer i fins Dr. Ferran. També és
important l’asfaltat. Molt asfalt està malmès i ja va haver un problema amb una
cadira de rodes, sobretot en zones amb nucli important de pas. Toni Subirà
s’apunta per mirar el pas de zebra i senyalitzar millor. Respecte l’asfaltat
s’ha de fer una recollida d’aigües que va a la riera a la zona de la rotonda i
tota aquella plaça anirà asfaltada de nou ja que l’aigua anirà cap a la zona de
verd de la rotonda. Respecte la placeta Miriam Peix es va encintar per una
actuació, s’hi aniran a revisar i s’informarà.
AVECA
- Locals: Toni Subirà explica que s’ha
proposat per la introducció al Pla d’habitatge, però per això cal revisar el
POUM i els terminis seran llargs. A més s’ha de tenir en compte si els edificis
tenen limitada l’habitabilitat. Comenta que si volen una reunió específica amb
l’arquitecte es pot fer.
- Passeig marítim: Toni Subirà explica,
respecte el projecte acabat de la senda marítima ens trobem que l’Estat posa
traves, a Premià de Mar no hi ha molt problema, s’està al costat de Vilassar.
Respecte l’NII s’està pendent que la Generalitat faci proposta, s’ha demanat
les línies bàsiques i encara no es té la proposta.
- Peatge: Toni Subirà explica que ara com ara ningú parla del peatge físic, no hi ha cap dibuix amb peatge. El que es pensa el Govern és un tipus vinyet, tot i que encara no se sap com es contempla.
BANYERES – SOLIMAR – NOU PREMIÀ
Obres rotonda
S’exposen
diferents peticions que s’han respòs parcialment per escrit. Es reprodueixen
per que constin a l’acta:
- Com quedarà la part superior del triangle
que actualment conté un aparcament provisional i respecte de materials i
elements d’obra. Es vol saber, com que no forma part de l’obra, quin projecte
hi ha i quan es realitzarà.
Es respon que es farà adequació de les vores i
neteja/esbrossada per millorar l’espai del “triangle” i ampliar la capacitat de
l’aparcament provisional.
-
Preocupació per conèixer quin projecte hi ha pel cul-de-sac que és
l’anterior camí de les pilones, inutilitzat pel trànsit de vehicles després de
les obres de la rotonda i quan es condicionarà com a zona d’aparcament i el seu
accés per a vianants a la rotonda que ajuda a resoldre la manca d’aparcaments
al municipi.
Es respon que son obres d’urbanització de
l’àmbit “PA2 barri Banyeres”, s’està revisant el projecte d’urbanització aprovat
per poder licitar l’abans possible (objectiu abans d’estiu 2022, i executar
tardor 2022).
-
Respecte el pas de vianants provisional que es va fer al carrer
Maresme al costat de la rotonda han quedat a l’asfalt senyals de pintura groga
i dues rampes de formigó a ambdós costats de la calçada.
Es respon que estan pendent repassos
d’obra durant aquesta setmana i la vinent.
-
A la vorera costat Mataró del triangle, davant de les cases, s’ha
plantat una sèrie d’arbres que estan molt bé però no s’entén que s’hagi deixat
aïllat un de sol, excepte que es pensi plantar algun més.
Es respon que ja s’han donat les
instruccions per ubicar dos escocells amb arbrat.
- La graveta situada a la part exterior de
la rotonda està solta. Ja es va dir en una reunió que aquesta graveta podia
anar a la calçada en dies de pluja o vent amb el conseqüent risc. Es va dir que
estarien enganxades a terra i no es mourien. Es respon que es farà de cara a
la primavera ja que l’aglomerat no funciona si no hi ha una temperatura mes
alta.
-
Col·locar elements de protecció en les zones més perilloses de la
rotonda, especialment a la cantonada costat muntanya amb carrer Maresme, on la
vorera de separació amb la rotonda és més estreta i ja va haver un accident amb
un cotxe al desembre.
Toni Subirà explica que la tanca que s’ha
demanat per part dels veïns es posarà una vegada acabada l’obra, no es pot
posar fins que no acabi l’obra.
-
En el Camí del Mig on està la caseta de l’aigua, el pi on
s’instal·laran els nous contenidors s’ha aixecat amb excavadora per posar tubs
i ha quedat al descobert les arrels dels pins, i posteriorment s’ha tapat però
no s’ha aprofitat per arreglar la calçada. Actualment la calçada està molt
malmesa i es demana que s’arregli aquesta calçada que forma part del circuit
exterior d’accés al municipi.
Es respon que aquest tros queda fora de
l’àmbit de l’obra però es farà. Està en fase de contractació per executar
arranjament de calçada. Toni Subirà explica que no es pot canviar el projecte
licitat i per això no s’ha pogut fer ara. Ara s’ha licitat per poder acabar la
zona.
-
Es pregunta que passarà amb els pals de telefonia i electricitat de la
vorera davant de les cases del triangle.
Es respon que el projecte preveu la
retirada de traçat aeri de xarxa de subministrament elèctric. Està pendent de
finalització dels treballs a escomeses, posada en servei nova xarxa i retirada
xarxa preexistent.
- Es pregunta perquè es prohibeix circular
en sentit descendent pel carrer Sant Ferran a partir del creuament amb carrer
Maresme i s’obliga amb un senyal a dirigir el trànsit cap a la rotonda per
carrer Maresme que no és un carrer principal.
Es respon que la situació era provisional,
la senyalització provisional ja està retirada.
- En aquesta part de carrer Maresme entre
Sant Ferran i la rotonda estan les sortides dels aparcament soterranis de les
cases i es poden produir situacions de risc. Es demana algun tipus de protecció
que ralentizi la circulació o faci la vorera més ampla.
-
Es sol·licita posar un mirall en el creuament de circumval·lació i
carretera de Premià de Dalt en el costat Barcelona per tal que els cotxes que
surten de Circumval·lació no envaeixin el pas de vianants per poder veure els
que baixen.
Es respon que s’ha ampliat i millorat la
senyalització en aquest punt i en relació al mirall, Toni Subirà explica que
els miralls solen donar problemes perquè si es mou o pel sol etc, pot donar una
falsa sensació de seguretat.
-
Es pregunta pel senyal de la parada de bus provisional si serà la
definitiva ja que actualment hi ha risc per a la circulació.
Es respon que s’ha posat un pal per a la
parada de l’autobús.
- Toni Subirà explica que hi ha 1,5 milions
d’euros destinats al projecte, i es faran coses, però que tot no es podrà fer. L’AVV
Banyeres-Solimar-Nou Premià sol·licita
fer una reunió amb els veïns, queden coses per fer i que s’aniran fent, no hi
ha intenció de deixar les coses a mitges. Fernando Izquierdo demana que quedi
ben arreglat i dignificat. Toni Subirà explica que tot el que s’ha de fer cal
esperar a que s’acabin les obres. El Triangle serà el primer lloc on s’actuarà,
el tema de l’aparcament s’ha de veure si s’omple tot, actualment explica que l’aparcament
del Triangle i el Montserrat no s’omple totalment a la nit. Toni Subirà accepta
fer la reunió i es proposen vàries dates per poder fer la reunió en breu.
-
Fernando Izquierdo explica que el dijous 27/01 que hi havia mercat
setmanal, van asfaltar el nou vial al mateix temps que s’estava asfaltant la
part superior del triangle en el Camí del Mig. Per aquest fet, a la cruïlla del
carrer Sant Ferran estava prohibit tirar cap a baix amb el vehicle. Aleshores
la gent que baixava arribava a la rotonda i no trobaven per on anar, no hi
havia cap avís. No es va donar sortida a la gent del barri.